Algemene voorwaarden consignatie en verkoop 2018

Hieronder vind je de algemene voorwaarden van Happily Ever After voor de inbreng van artikelen (consignatie) en de verkoop ervan via de winkel en de webshop.  Ik ga ervan uit dat wanneer je artikelen binnenbrengt je deze aandachtig en volledig gelezen hebt, en dat als je nog vragen zou hebben, je mij die gesteld hebt.  Ik zal je ook vragen dat te verklaren en tekenen op het consignatieformulier.

Als Happily Ever After merkt dat de algemene voorwaarden NIET werden gelezen of voldoende werden nageleefd , bestaat de kans dat Happily Ever After een samenwerking weigert of 5% op de gehele verkoop als extra compensatie ontvangt. Het is dus heel belangrijk dat je deze aandachtig leest voor akkoord vooraleer een afspraak te maken. 

Happily Ever After is de eenmanszaak van Stacy De Groof (KBO 0506.913.387) met winkel te Mechelsesteenweg 67 , 2018 Antwerpen. (www.happily-ever-after.be)

Afspraak en inbreng

Afspraak maken - Artikelen binnenbrengen kan enkel na het maken van een afspraak door middel van de afspraken-pagina op de website van Happily Ever After.  Inbrengen kan enkel op zaterdagen. Mocht een andere dag gewenst zijn , gelieve dit dan als opmerking bij je afspraak te zetten.

Wat wordt er aanvaard? 

Wij aanvaarden alle artikelen die kinder - en zwangerschapsgerelateerd zijn. Kinderkleding vanaf prematuur tot 12 jaar ( Maat 152) 

  • kinderkleding : je kan maximum 25 kledingstukken per afspraak  binnenbrengen zodat ik die snel en tijdig kan verwerken.  De kleding mag maximum 2 jaar oud zijn. Mocht je een "Top" stuk hebben dat ouder is dan twee jaar , kan je hiervoor een uitzondering vragen. De kleding moeten van gekende en nog bestaande merken zijn . Kleding van grote confectie ketens zoals Zara, H&M, Hema, JBC, Name-it , Esprit , Obaibi , Premaman, C&A, ... zijn toegestaan maar moeten zich in topconditie bevinden ( Met label of absolute nieuwstaat)!  Wij aanvaarden geen WIBRA, ZEEMAN , PRIMARK, of kleding die merkloos zijn. Happily Ever After zoekt elke prijsklasse op en het moet dus traceerbaar zijn. Bovendien moet het te verrichte werk en de opgestelde prijs in verhouding blijven.
    Happily Ever After werkt niet met zomer- en wintercollecties, maar voor een zo goed mogelijke verkoop van je artikelen is het aangewezen om daar wel rekening mee te houden. 
  • Andere artikelen : kinderschoenen moeten eveneens van een gekend merk zijn en van goede kwaliteit.  Zwangerschapskledij wordt enkel aanvaard van bekende merken zoals Fragile, Queen Mum, .... ( Confectiemerken zoals H&M , Premaman , dus niet!) , Hout - en educatief speelgoed voor alle leeftijden . Het speelgoed moet eveneens van een gekend merk zijn ( Haba, Plantoys, Playmobile, Duplo, Fisher Price, Vtech, Chicco, Playgro, Lilliputiens, Noukies, ..... )  ,  Leesboeken en leerboeken, baby-artikelen, babymeubels, verkleedkledij, kan je  binnenbrengen, zonder een maximum aantal per inbreng. Grote artikelen zoals kinderwagens, eetstoelen , parken, groot speelgoed, ... laat je best even weten zodat ik kan nakijken of er in de winkel een plekje is . 

 

Staat van de artikelen - Alle artikelen moeten gewassen en gestreken zijn en uit een rookvrije en frisse omgeving komen. Ze mogen geen vlekken, gaten of verkleuringen vertonen en niet opgewold zijn (je kan kleine pluisjes eventueel verwijderen met een ontpluizer). Naamlabels moet je verwijderen (dit kan met een stoomstrijkijzer) en er mag niet op de kleding/etiket geschreven zijn.  Schoenen moeten in perfecte staat zijn (dus nieuw of nauwelijks gedragen) , dezolen moeten proper zijn , de veters gewassen en de velcro's ontpluisd. Speelgoed moet werkend de winkel binnenkomen ( goedkopere batterijen vind je bij bv : IKEA  ) volledig afgewassen en compleet ! Boeken moeten zowel  aan de binnen als buitenzijde in propere staat zijn. Er mag niet in getekend of geschreven zijn en geen gescheurde pagina's bevatten. 
Indien Happily Ever After vaststelt dat het noodzakelijk is om de spullen te (her)wassen, herstellen, of ontpluizen of van batterijen te voorzien vooraleer ze te kunnen verkopen, dan zal Happily Ever After hiervoor als compensatie 5% meer krijgen op de verkoop. 

 

Verpakking - Steek de producten in een afgesloten plastieken bak  of kartonnen doos die je ook kan achterlaten, met daarbij de het ingevulde en ondertekende consignatieformulier (klik op het roze woord om deze te openen!). Ik vraag je je te beperken tot max. 2 bakken/dozen per inbreng   Mocht je grotere artikelen hebben die niet in een doos kunnen, vragen wij om elk artikel van je naam te voorzien. Plastieken bakken blijven je eigendom als deze met naam worden voorzien . Kartonnen dozen worden niet bijgehouden. 

 

Inbrenglijst - Happily Ever After vraagt om een inbrenglijst (Klik op de onderstreept woord voor het excelbestand te openen!) aan te leveren per mail met alle artikelen die je zal binnenbrengen en dit 24 uur voor je inbreng-afspraak. Op deze manier kan de verwerking vlotter verlopen , benamingen overgenomen worden en verlies geminimaliseerd worden EN ben ik verzekerd dat jullie alle spullen hebben nagekeken. 
Indien er geen inbrenglijst wordt aangeleverd zal Happily Ever After 5%  op het hele verkoop bedrag ontvangen ter compensatie van het extra "sorteer" werk. 
Artikelen opsturen en terugsturen - Artikelen mogen op eigen kosten en op eigen verantwoordelijkheid verzonden worden (tot max 10kg)  naar het volgende postpunt : Belgiëlei 112, 2018 Antwerpen.  De artikelen moeten daar aankomen in de week van je afspraak.

 

Inname en niet-ingenomen artikelen

Inname - Alle binnengebrachte artikelen worden achtergelaten bij Happily Ever After. We streven ernaar een eerste , maar nog geen definitieve, selectie te doen op het ogenblik van inname maar kunnen dit niet altijd garanderen wegens verschillende factoren ( behelpen van klanten , leiden van workshops of verjaardagsfeestje , .. ) . Binnen een redelijke termijn na inbreng ( de snelheid van het verwerken van de binnengebrachte ladingen is afhankelijk van drukte in de winkel, het nageleefd hebben van de voorwaarden, het aantal verkoopbare artikelen via de webshop, ... ) ontvang je een e-mail met daarin een lijst van de producten die in consignatie werden genomen voor verkoop en de verkoopprijs van de artikelen.  De niet–ingenomen artikelen worden enkel opgelijst op de inbrenglijst.  Om te weten te komen welke artikelen werden weerhouden kan u beide lijsten vergelijken. Happily Ever After is niet gehouden een verantwoording af te leggen waarom een product niet werd ingenomen.

 

Niet-ingenomen artikelen - De niet-ingenomen artikelen moeten binnen de 14 dagen na het ontvangen van je lijst terug opgehaald worden in de winkel.  Voor het ophalen van niet-ingenomen artikelen dien je op voorhand een afspraak ( kies "ophalen niet-ingenomen") te maken via afspraken-pagina ( klik op de roze tekst om rechtstreeks doorgestuurd te worden naar deze pagina) op de website van Happily Ever After.  Artikelen ophalen kan op elke dag dat de winkel open is. Artikelen kunnen niet zonder afspraak opgehaald worden . Dit omdat zij zich in een stockage ruimte achter de winkel bevinden en ik de winkel niet onbemand kan achterlaten. Na afspraak worden de artikelen voor je klaargezet. Indien deze artikelen zich in een eigen plastieken doos bevinden , zal je deze terug ontvangen. Zo niet, dan dien je zelf een grote zak te voorzien! 

Niet-ingenomen artikelen kunnen teruggestuurd worden met de post mits schriftelijk verzoek en na het betalen van de portkosten die Happily Ever AFter je pas zal kunnen meedelen als alle artikelen werden nagekeken. Dit is enkel voor kleding en kleine artikelen. Grote artikelen dienen altijd opgehaald te worden!
Happily Ever After zal €5 in rekening brengen ter compensatie van verpakkingsmateriaal en vervoerskosten per verstuurd pakket. Dit zal van je tegoed worden afgehouden, of bij gebrek aan tegoed eerste moeten overgeschreven worden.

 

Verkoop

 

Verkoopprijs - Happily Ever After bepaalt de verkoopprijs op basis van de kwaliteit en de staat van het artikel en op basis van de oorspronkelijke winkelprijs. De verkoopprijs kan aangepast worden in functie van vraag en aanbod, van gelijklopende producten of door  prijsverlaging op de originele winkelprijs. 
- Je geeft Happily Ever after het akkoord om prijzen tussentijds aan te passen en  kortingen te mogen geven met een maximum van 30% die verrekend wordt op de globale verkoopprijs (dus ook op het gedeelte van Happily Ever After).

 

Termijn voor verkoop - Alle artikelen zullen 3 maanden in de winkel en/ of webshop te koop worden aangeboden. In samenspraak kan een periode verlengd worden voor bepaalde artikelen. Artikelen die al eerder werden binnengebracht mogen NIET opnieuw worden aangeboden zonder akkoord.

Verkoop via webshop - Happily Ever After bepaalt zelf welke artikelen wel of niet via de webshop op www.happily-ever-after.be zullen worden verkocht.

 

Opbrengst van de verkoop - De opbrengst van de verkoop wordt als volgt verdeeld : 40% voor jou , 50% Voor Happily Ever After en 10% BTW.  (De reden waarom Happily Ever After een groter aandeel neemt , komt doordat Happily Ever After streeft naar een verkoop in een mooi decor , overzichtelijke en ordelijke uitstalling , verkoop via verschillende kanalen ,... Mede dankzij deze inzet (zowel financieel , structureel als tijd) worden artikelen vlotter en aan een mooiere prijs verkocht.)
Hiervan kan afgeweken worden voor bepaalde "duurdere" producten (bv zelfgemaakte artikelen of duurdere producten zoals kinderkamers, buggy's, ... ) en na onderling akkoord, zonder dat dit van toepassing is op andere producten die je hebt binnengebracht of nog zal binnenbrengen. 

Klantenpportaal - Via het klantenportaal kan je de volledige opvolging doen van je ingenomen artikelen.  Je kan er je voorraad, de verkochte artikelen, het opgebouwd tegoed, de reeds uitbetaalde bedragen, je persoonlijke gegevens en je inbreng- en retour-datum raadplegen. Bij verlies van de inlog-gegevens moet je Happily Ever After hier onmiddellijk van inlichten, aangezien hierdoor een derde je tegoed zou kunnen opvragen.  Happily Ever After kan hiervoor in geen geval verantwoordelijk worden gesteld.

 

Uitbetaling - Uitbetaling van het opgebouwd krediet (bedrag in tekstballon in het klantenportaal) wordt enkel d.m.v een overschrijving op je bankrekening gestort.  Je bent verantwoordelijk voor het invullen en  controleren van je rekeningnummer via het klantenportaal.  Vanaf een bedrag van meer dan € 50,00 kan je via het klantenportaal een verzoek tot uitbetaling doen.  Bedragen onder de €50 worden op het einde van de termijn uitbetaald. Het bedrag van verkoop kan afwijken van het bedrag dat je vindt in de tekstballon omwille van het ruilrecht van 14 dagen die klanten krijgen.  Die artikelen zijn in het roze aangeduid.  Je tegoed is pas definitief wanneer het ruilrecht is verstreken.  Artikelen met een definitief tegoed zijn in het blauw aangeduid.  

Niet-verkochte artikelen

 

Niet-verkochte artikelen - Niet-verkochte artikelen moeten binnen de 30 dagen na het verstrijken van de verkooptermijn van 3 maanden in de winkel opgehaald worden.  De retourdatum kan je terugvinden via het klantenportaal.  NA de verwerking van je artikelen heb je een mail ontvangen met de nodige gegevens om in te loggen. Het is dus belangrijk de retour datum die je vindt via het klantenportaal te noteren in je eigen agenda. Of desgewenst kan er al een afspraak gemaakt worden als geheugensteuntje . Elke vorm van herinnering aan je retour datum vanuit Happily Ever After is een geste. Happily Ever After kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het vergeten van je retour datum. Onduidelijkheden hierover dien je aan te kaarten via mail of telefonisch onderhoud. 

Voor het ophalen van niet-verkochte artikelen dien je  op voorhand een afspraak te maken via afspraken-pagina op de website van Happily Ever After.  Artikelen ophalen kan op elke dag dat de winkel open is. Na afspraak worden de artikelen voor je klaargezet. Indien deze artikelen zich in een eigen plastieken doos bevinden , zal je deze terug ontvangen. Zo niet, dan dien je zelf een grote zak te voorzien! Artikelen kunnen niet zonder afspraak opgehaald worden. Dit omdat Happily Ever After de tijd nodig heeft de artikelen bij elkaar te zoeken en de artikelen die via de webshop verkocht worden te kunnen verwijderen. 

Artikelen die niet meteen worden teruggevonden kunnen zich mogelijk nog in de winkel bevinden. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik er wijzen dat Happily Ever After niet aansprakelijk is voor diefstal of verlies van het artikel. Happily Ever After doet zijn uiterste best dit te voorkomen , doch is dit zeer moeilijk volledig te voorkomen. Hou er dus rekening mee dat deze artikelen NIET worden vergoed, ongeacht de originele winkelprijs! 

Niet-verkochte artikelen kunnen onder dezelfde voorwaarden als niet-ingenomen artikelen teruggestuurd worden (zie hoger).

Mocht je een bepaald product sneller terug komen halen voor het verstrijken van de verkooptermijn, dan rekent Happily Ever After 20% aan op de verkoopprijs als compensatie voor het geleverde werk en de gemiste kans op verkoop. Hou hier dus ook rekening mee met het maken van je afspraak voor het ophalen van niet-verkochte artikelen. De termijn van 30 dagen vangt aan op de retour datum en geen dag eerder. 

 

Niet-opgehaalde artikelen - Niet-ingenomen of niet-verkochte artikelen die niet tijdig worden opgehaald, worden bij het verstrijken van de termijn eigendom van Happily Ever After.  Dit betekent dus dat Happily Ever After beslist wat er verder met deze artikelen gebeurd en aan welk goed doel zij deze zal schenken. Mocht de opgestelde termijn voor het ophalen van de artikelen niet haalbaar zijn, dan moet je dat melden via de contactpagina , via mail of telefonisch op 03/231.98.02. Happily Ever After wil rekening houden met ieders zijn agenda en mogelijkheden en kan dit enkel als zij hiervan in kennis gesteld wordt. Happily Ever After niet in kennis stellen is gelijk gesteld aan akkoord geven dat je eigenaar af bent van de artikelen.

Aansprakelijkheid en geschillen

Aansprakelijkheid - Al doet Happily Ever After haar uiterste best om je spullen met aandacht en respect te behandelen, toch kan zij niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele beschadiging, diefstal of verlies van je producten. 

Geschillen - Mocht je ontevreden zijn over de werking en dienstverlening van Happily Ever After, laat het dan weten via stacy@happily-ever-after.be of kom langs in de winkel om het te bespreken.  Ik geef steeds de voorkeur aan het zoeken van een minnelijke oplossing. Mocht dat toch niet mogelijk blijken, dan zijn enkel de rechtbanken van Antwerpen bevoegd en is het Belgisch recht van toepassing.

 

(deze algemene voorwaarden werden het laatst bijgewerkt op 10.08.2016)

Ga verder met shoppen
Je bestelling

Je hebt geen artikelen in je winkelwagen