Algemene voorwaarden consignatie en verkoop

Hieronder vind je de algemene voorwaarden van Happily Ever After voor de inbreng van artikelen (consignatie) en de verkoop ervan via de winkel en de webshop.  Ik ga ervan uit dat wanneer je artikelen binnenbrengt je deze aandachtig en volledig gelezen hebt, en dat als je nog vragen zou hebben, je mij die gesteld hebt.  Ik zal je ook vragen dat te verklaren en tekenen op het consignatieformulier.

Happily Ever After is de eenmanszaak van Stacy De Groof (KBO 0506.913.387) met zetel te Breughelstraat 25, 2018 Antwerpen en winkel te Mechelsesteenweg 95, 2018 Antwerpen. (www.happily-ever-after.be)

Afspraak en inbreng

Afspraak maken - Artikelen binnenbrengen kan enkel na het maken van een afspraak door middel van de afspraken-pagina op de website van Happily Ever After.  Inbrengen kan enkel op zaterdagnamiddag.

Welke artikelen - Je kan volgende producten binnenbrengen :

  • kinderkleding : je kan maximum 50 kledingstukken per keer binnenbrengen zodat ik die snel en tijdig kan verwerken.  Ik neem alle merken in, met uitzondering van Wibra, Zeeman en andere non-merken.
    Happily Ever After werkt niet met zomer- en wintercollecties, maar voor een zo goed mogelijke verkoop van je artikelen is het aangewezen om daar wel rekening mee te houden.
  • andere artikelen : kinderschoenen, zwangerschapskledij, speelgoed, leesboeken, baby-artikelen, babymeubels, verkleedkledij, lakens, accessoires en decoratie (allemaal voor kinderen) kan je het hele jaar door binnenbrengen, zonder een maximum aantal per inbreng.

Staat van de artikelen - Alle artikelen moeten gewassen en gestreken zijn en uit een rookvrije en frisse omgeving komen. Ze mogen geen vlekken, gaten of verkleuringen vertonen en niet opgewold zijn (je kan kleine pluisjes eventueel verwijderen met een ontpluizer). Naamlabels moet je verwijderen (dit kan met een stoomstrijkijzer) en er mag niet op de kleding/etiket geschreven zijn.  Schoenen moeten in perfecte staat zijn (dus nieuw of nauwelijks gedragen).  Speelgoed & boeken moeten gereinigd en volledig zijn en ook werken.
Indien Happily Ever After vaststelt dat het noodzakelijk is om de spullen te (her)wassen, herstellen, of ontpluizen of van batterijen te voorzien vooraleer ze te kunnen verkopen, dan zal Happily Ever After hiervoor als compensatie 5% meer krijgen op de verkoop (dus 40% voor jou  en 50% voor Happily Ever After ipv 45%-45%).

Verpakking - Steek de producten in een afgesloten plastieken bak of kartonnen doos die je ook kan achterlaten, met daarbij de het ingevulde en ondertekende consignatieformulier (klik op het roze woord om deze te openen!). Ik vraag je te beperken tot max. 2 bakken per inbreng.  Zakken (ook stoffen) kan ik niet aanvaarden.  Mocht je grotere artikelen hebben die niet in een doos kunnen, laat dat even weten bij het maken van de afspraak, dan kan ik plaats voorzien.

Inbrenglijst - Happily Ever After vraagt om een inbrenglijst (Klik op de roze woord voor het excelbestand te openen!) aan te leveren per mail met alle artikelen die je zal binnenbrengen en dit 24 uur voor je inbreng-afspraak. Op deze manier kan de verwerking vlotter verlopen , benamingen overgenomen worden en verlies geminimaliseerd worden EN ben ik verzekerd dat jullie alle spullen hebben nagekeken.
Indien er geen inbrenglijst wordt aangeleverd zal Happily Ever After 5%  op het hele verkoop bedrag ontvangen ter compensatie van het extra "sorteer" werk.
( Kortweg betekent dit dus 40% voor jou  en 50% voor Happily Ever After ipv 45%-45% )

Artikelen opsturen en terugsturen - Artikelen mogen op eigen kosten en op eigen verantwoordelijkheid verzonden worden (tot max 10kg)  naar het volgende postpunt : Belgiëlei 112, 2018 Antwerpen.  De artikelen moeten daar aankomen in de week van je afspraak.

Inname en niet-ingenomen artikelen

Inname - Alle binnengebrachte artikelen worden achtergelaten bij Happily Ever After. De selectie van de nagekeken kan niet gebeuren bij het inbrengen zelf.  Binnen 2 weken na inbreng ontvang je een e-mail met daarin een lijst van de producten die in consignatie werden genomen voor verkoop en de verkoopprijs van de artikelen.  De niet–ingenomen artikelen worden enkel opgelijst op de inbrenglijst.  Om te weten te komen welke artikelen werden weerhouden kan u beide lijsten vergelijken. Happily Ever After is niet gehouden een verantwoording af te leggen waarom een product niet werd ingenomen.

Niet-ingenomen artikelen - De niet-ingenomen artikelen moeten binnen de 30 dagen na inbrengdatum terug opgehaald worden in de winkel.  Voor het ophalen van niet-ingenomen artikelen dien je op voorhand een afspraak te maken via afspraken-pagina ( klik op de roze tekst om rechtstreeks doorgestuurd te worden naar deze pagina) op de website van Happily Ever After.  Artikelen ophalen kan op elke dag dat de winkel open is.
Niet-ingenomen artikelen kunnen teruggestuurd worden indien je daarvoor eerst een retourticket aanlevert.  Een retouricket kan aangemaakt worden via https://parcel.bpost.be. Je rekent best op een verzendticket van 2-10kg!
Het retourticket moet je per mail versturen naar stacy@happily-ever-after.
Happily Ever After zal €5 in rekening brengen per verstuurd pakket. Dit zal van je tegoed worden afgehouden, of bij gebrek aan tegoed eerste moeten overgeschreven worden.

Verkoop

Verkoopprijs - Happily Ever After bepaalt de verkoopprijs op basis van de kwaliteit en de staat van het artikel en op basis van de oorspronkelijke winkelprijs. De verkoopprijs kan aangepast worden in functie van vraag en aanbod, van gelijklopende producten of door  prijsverlaging op de originele winkelprijs.
- Je geeft Happily Ever after het akkoord om prijzen tussentijds aan te passen en  kortingen te mogen geven met een maximum van 30% die verrekend wordt op de globale verkoopprijs (dus ook op het gedeelte van Happily Ever After).

Termijn voor verkoop - Alle artikelen zullen 3 maanden in de winkel en/ of webshop te koop worden aangeboden. In samenspraak kan een periode verlengd worden voor bepaalde artikelen.

Verkoop via webshop - Happily Ever After bepaalt zelf welke artikelen wel of niet via de webshop op www.happily-ever-after.be zullen worden verkocht.

Opbrengst van de verkoop - De opbrengst van de verkoop wordt, na aftrek van de verschuldigde BTW (21% op het aandeel van Happily Ever After, dus 10,5% op de verkoopprijs) gelijk verdeeld tussen jou en Happily Ever After (45% voor jou - 44,5% voor Happily Ever After en 10,5% BTW). 
-Voor bepaalde producten (bv zelfgemaakte artikelen of duurdere producten zoals kinderkamers, buggy's, ... ) kan hiervan afgeweken worden na onderling akkoord, zonder dat dit van toepassing is op andere producten die je hebt binnengebracht of nog zal binnenbrengen.

Klantenpportaal - Via het klantenportaal kan je de volledige opvolging doen van je ingenomen artikelen.  Je kan er je voorraad, de verkochte artikelen, het opgebouwd tegoed, de reeds uitbetaalde bedragen, je persoonlijke gegevens en je inbreng- en retour-datum raadplegen. Bij verlies van de inlog-gegevens moet je Happily Ever After hier onmiddellijk van inlichten, aangezien hierdoor een derde je tegoed zou kunnen opvragen.  Happily Ever After kan hiervoor in geen geval verantwoordelijk worden gesteld.

Uitbetaling - Uitbetaling van het opgebouwd krediet (bedrag in tekstballon in het klantenportaal) kan cash in de winkel of via een overschrijving op je bankrekening.  Je bent verantwoordelijk voor het controleren van je rekeningnummer via het klantenportaal.  Vanaf een bedrag van meer dan € 50,00 kan je via het klantenportaal een verzoek tot uitbetaling doen.  Het bedrag van verkoop kan afwijken van het bedrag dat je vindt in de tekstballon omwille van het ruilrecht van 14 dagen die klanten krijgen.  Die artikelen zijn in het roze aangeduid.  Je tegoed is pas definitief wanneer het ruilrecht is verstreken.  Artikelen met een definitief tegoed zijn in het blauw aangeduid.  Heb je geen andere artikelen meer bij Happily Ever After, dan wordt je volledige tegoed uitbetaald.

Niet-verkochte artikelen

Niet-verkochte artikelen - Niet-verkochte artikelen moeten binnen de 30 dagen na het verstrijken van de verkooptermijn van 3 maanden in de winkel opgehaald worden.  De retourdatum kan je terugvinden via het klantenportaal.  Bij het innemen van je artikelen heb je een mail ontvangen met de nodige gegevens om in te loggen.
Voor het ophalen van niet-verkochte artikelen dien je een week op voorhand een afspraak te maken via afspraken-pagina op de website van Happily Ever After.  Artikelen ophalen kan op elke dag dat de winkel open is.
Niet-verkochte artikelen kunnen onder dezelfde voorwaarden als niet-ingenomen artikelen teruggestuurd worden (zie hoger).
Mocht je een bepaald product sneller terug komen halen voor het verstrijken van de verkooptermijn, dan rekent Happily Ever After 20% aan op de verkoopprijs als compensatie voor het geleverde werk en de gemiste kans op verkoop.

Niet-opgehaalde artikelen - Niet-ingenomen of niet-verkochte artikelen die niet tijdig worden opgehaald, worden bij het verstrijken van de termijn eigendom van Happily Ever After.  Dit betekent dus dat Happily Ever After beslist wat er verder met deze artikelen gebeurd en aan welk goed doel zij deze zal schenken. Mocht de termijn van 30 dagen voor het ophalen van de artikelen niet haalbaar zijn, dan moet je dat melden via de contactpagina of telefonisch op 03/231.98.02.

Aansprakelijkheid en geschillen

Aansprakelijkheid - Al doet Happily Ever After haar uiterste best om je spullen met aandacht en respect te behandelen, toch kan zij niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele beschadiging, diefstal of verlies van je producten. 

Geschillen - Mocht je ontevreden zijn over de werking en dienstverlening van Happily Ever After, laat het dan weten via stacy@happily-ever-after.be of kom langs in de winkel om het te bespreken.  Ik geef steeds de voorkeur aan het zoeken van een minnelijke oplossing. Mocht dat toch niet mogelijk blijken, dan zijn enkel de rechtbanken van Antwerpen bevoegd en is het Belgisch recht van toepassing.

 

(deze algemene voorwaarden werden het laatst bijgewerkt op 10.08.2016)

 

 

 

 

 

 

Ga verder met shoppen
Je bestelling

Je hebt geen artikelen in je winkelwagen